Bara ord?

Man skulle kunna kalla det här en poesiblogg. Men vad är poesi och vad är bara ord? Vad är vackert och vad är fult? Världen är så subjektiv, men subjektivitet är fint. Ni får tycka att mina ord på här bloggen är poesi, ni får tycka att det bara är ord. Ni får tycka att jag är en eländig poet, ni får tycka att jag är en bra skribent.

Men det här är min blogg och grundades egentligen endast för min egen skull. För att ha någonstans att skriva, för att hålla kreativiteten vid liv för kreativet går så lätt sönder. Den kan smulas sönder av självkritiska fingrar som flyger fram över ett tangentbord. Det är så lätt att bara radera. Ibland publicerar jag ord fastän jag tycker att de förtjänar att förintas. Ibland tänker jag att det är bättre att orden får fortsätta leva, som en inspiration för att kunna skriva bättre. Ibland tänker jag också att ord är bara ord och därför har jag övervägt att även andra typer av ord ska få plats på den här bloggen. Det är nog precis vad som hände just nu.

Kommentarer
Postat av: Sandra

känner igen mig så fasligt mycket i det här.

"för att hålla kreativiteten vid liv för kreativet går så lätt sönder. Den kan smulas sönder av självkritiska fingrar som flyger fram över ett tangentbord." - helt bara.. sant.

2011-01-11 @ 15:52:15
URL: http://ordentarplats.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0