Tjugofemte november

jag tog tåget till Göteborg
och kände hur galenskapen tog över
jag köpte en randig tröja som jag alltid gör
du köpte en basker
kanske var det en sån som din mormor har
vi spenderade pengar på allt man inte ska
och vi kom ihåg att andas
trots att luften var så tunn

vi gick längs avenyn
du fotograferade en fiskmås
eller kanske var det en skrattmås
jag har inte lärt mig skillnaden än
jag blandar så lätt ihop olika sorters fåglar och gnagare
och alla olika tankar som gnager sönder huvudet
människor idiotförklarar mig ibland
men det är okej

ibland känns det bara okej

Kommentarer
Postat av: Sandra

åh. du är så fin.

2010-11-25 @ 22:53:16
URL: http://ordentarplats.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0