Det är så svårt att somna nu

det är så svårt
det är så svårt att somna nu
jag undrar om du tänker på mig inatt
och jag undrar om du också har för mycket tanketid
när mörkret har lagt sig över staden

tankarna flyger överallt och ingenstans
vet inte längre vad jag tänker på
vrider mig till höger
och trycker mig tätt intill väggen
i ett desperat försök efter närhet

jag andas ut
vill kunna skapa imma
för att känna att jag faktiskt lämnar spår
små avtryck som gör någon slags skillnad
men imma passar så bra på glas
och glas det är alldeles för vasst
och jag känner mig så skör nu älskling

jag undrar varför jag räknar timmar
som att tiden går fortare då
dagarna rullar på som de ska
men nätterna är sådär tveksamt oroliga
precis innan man ska somna
en känsla av oro kryper inom mig
jag vet egentligen inte varför

kanske saknar jag när din röst säger godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0